De ce laptele este un aliment complet?

Calciul este cel mai important mineral pentru organismul uman care contine cca 1,2-1,5 kg de calciu (99% fiind depozitat in oase, cartilaje si dantura, restul regasindu-se in celulele nervoase, sange, precum si in alte tesuturi). Calciul din lapte are o mare biodisponibilitate, adica este foarte usor absorbit – 30-40%, comparativ cu doar 13% in cazul calciului din fructe si legume. Laptele este principala noastra sursa de calciu, un pahar de lapte continand 300 mg de calciu care contribuie la mentinerea sanatatii oaselor si a dintilor. In plus, calciul are un rol esenimpotial cresterea si dezvoltare normala si functionarea organismului, are rolul sau in coagularea sangelui, mentinerea normala a ritmului cardiac, transmiterea impulsurilor nervoase, contractia si relaxarea musculara, in sinteza si secretia unor hormoni. In functie de varsta, avem nevoie de o anumita cantitate de calciu in fiecare zi.

Proteinele din lapte sunt asimilate de organism in proportie de 97 la suta, deoaree metabolizate de patru ori mai usor decat alte tipuri de proteine. Deoarece au o calitate superioara altor tipuri de proteine si sunt o sursa extraordinara de energie care asigura si repara masa musculara, proteinele din lapte sunt recomandate sportivilor sau consumului dupa efort.

Potasiul contribuie la mentinerea unui nivel normal al tensiunii arteriale prin reglarea echilibrului fluidelor din interiorul organismului.

Fosforul ajuta la intarirea oaselor si este o sursa de energie. Fosforul se gaseste, in principal in oase, in sange si in toate celulele organismului contribuind la buna lor functionare. Laptele ofera aproximativ 25% din necesarul zilnic recomandat de fosfor.

Vitamina D mentine sanatatea oaselor, in timp ce vitamina A ne ajuta sistemul imunitar, vederea si sa avem o piele frumoasa si sanatoasa. Un pahar cu lapte iti ofera circa 25% din necesarul zilnic de vitamina D, care este esentiala in absorbtia calciului si fosforului, in formarea si remineralizarea scheletului osos. Vitamina A contribuie la mentinerea sanatatii vederii si pielii.

Vitamina B12 contribuie la producerea celulelor rosii responsabile de transportul oxigenului in organism si la buna functionare a tesutului nervos.

Riboflavina sau vitamina B2 are un rol activ in procesele metabolice, formarea anticorpilor, celulelor pielii, precum si a celulelor rosii ale sangelui.

Niacina sau vitamina B3 are un rol activ in procesele metabolice si in formarea anticorpilor.

Vitamina A contribuie la mentinerea sistemului imunitar (deci rezistenta organismului la infectii) si are un rol important in protectia pielii, mucoaselor si vederii, a cresterii si formarii oaselor.

Laptele, datorita echilibrului perfect dintre elementele sale:

  • are efecte pozitive asupra creierului, crescandu-i performantele
  • datorita proteinelor de calitate pe care le contine, laptele reprezinta o sursa importanta de aminoacizi esentiali
    • contribuie la preventia cancerului de colon si a afectiunilro cardio-vasculare
    • previne obezitatea la copii, iar pe adulti ii ajuta sa piarda in greutate (laptele semidegresat)
    • laptele contribuie la sanatatea sanguina si musculara si fortifica oasele
    • ne hidrateaza
    • contribuie la preventia demineralizarii sistemului osos

POST REPLY