Cum te poate ajuta un cont de LinkedIn

Pe măsură ce angajatorii din România devin din ce în ce mai diversificaţi, şi modalităţile lor de recrutare sunt într-o continuă schimbare. În urmă cu câteva luni chiar vorbeam despre noua practică a angajatorilor (sau măcar a departamentelor de HR) de a căuta potenţialii candidaţi pe Facebook înainte de a-i chema la un interviu.

 

Ei bine şi LinkedIn-ul începe să fie văzuţi cu alţi ochi; ba chiar mai toţi oamenii de HR ai firmelor importante din România au deja cont pe această reţea de socializare, la fel şi firmele de recrutare. Şi de ce nu ar avea? Prin simplul fapt că o persoană a luat la cunoştinţă importanţa LinkedIn-ului şi şi-a creat un cont în care detaliază experienţa sa profesională, acea persoană dă dovadă atât de interes faţă de viitorul său profesional cât şi de faptul că este la curent cu anumite platforme sociale şi relevanţa lor.

 

LinkedIn se “marketează” ca fiind principala destinaţie online a oamenilor de carieră, facilitându-le schimbul de idei, informaţii şi oportunităţi. Încă din Iunie 2011, platforma a început să uşureze accesul românilor, oferindu-le oportunitatea de a-l folosi în limba nativă.  Grupuri pe anumite domenii de interes şi profesii sunt puse la dispoziţia utilizatorilor—venite de la adevăraţi profesionişti şi mai mult decât helpful—la fel ca şi locuri de muncă sau informaţii despre diferite modalităţi de calificare profesională.

 

Dacă acum un an nici nu ştiam prea bine cu ce ocupă LinkedIn-ul, acum a devenit o adevărată plăcere (ne)vinovată pentru mine. Vinovată pentru că este încă o reţea de socializare în palmares—şi deja mă cam întrec—dar măcar pot să zic cu mâna pe suflet că e singura care chiar mă ajută să învăţ câte ceva folositor. Pe lângă faptul că sunt la curent cu mai toate evenimentele importante ce ţin de business în oraş, mă simt bine când la o scurtă căutare pe Google, numele meu apare alături de realizările mele profesionale de până acum, şi nu doar împreună cu pozele din vacanţa de vara trecută.

 

Din păcate, din cele peste 150 de milioane de conturi de LinkedIn, doar 500,000 sunt ale utilizatorilor români, în timp ce Facebook are în jur de 4.1 milioane de utilizatori la nivel naţional. Nu aş fi mirată nici dacă popularitatea LinkedIn nu ar mai înregistra creşteri majore în România datorită noii reţele profesionale integrate în Facebook: BranchOut.

 

Dar până atunci, un cont de LinkedIn nu strică, ba chiar “dă bine”—şi vă garantez că nu vă va bombarda nimeni cu invitaţii la jocuri cu ştrumfi sau Sims; eventual poate doar cu o invitaţie la un interviu.

 

POST REPLY