Personal Branding: Cum îţi creezi imaginea prin social media

Am mai vorbit noi şi despre cât e de important pentru angajatori ca profilul tău de Facebook să fie “curat” şi frumos şi despre cum te ajută un cont de LinkedIn. Dar hai să ducem problema puţin mai departe.

După cum probabil ţi-ai dat seama deja, social media te pune în contact cu mii de oameni, unii pe care îi cunoşti bine, i-ai cunoscut cândva în viaţă sau poate chiar niciodată; în timp ce prietenii te cunosc deja şi ştiu exact ce fel de persoană eşti, ceilalţi nu prea au de unde—asa că rămân doar conturile de social media care îţi servesc drept carte de vizită (una mult prea detaliată de altfel, care poate cu uşurinţă să lase impresii greşite). Ştiu, nu e corect, dar ideea de privacy nu e tocmai o caracteristică a erei Google/Facebook. Şi atunci, cam care ar fi regulile de baza de care trebuie să ţinem cont?

Facebook: Poza de profil! Grijă mare ca poza pe care o alegi să te reprezinte, fie că alegi ca ea să îţi arate partea sociabilă, iubirea ta pentru animale sau drumeţii sau chiar partea de singuratic intelectual; de evitat sunt pozele de natură mai intimă, indiferent dacă eşti singură în poză sau cu iubitul. În mare, gândeşte-te bine ce mesaj ai vrea să transmiţi, ţinând cont de faptul că oamenii în general reţin 10% din ce citesc, 20% din ce aud şi 80% din ceea ce văd. Te-aş sfătui să te plimbi puţin la setările de privacy şi să încerci să ascunzi poze şi postări mai vechi de ochi indiscreţi; în schimb, atât studiile cât şi realizările profesionale trebuie ţinute up-to-date! Poţi chiar să incluzi proiecte la care ai participat sau premii şi certificări obţinute de tine folosindu-te de opţiunea Milestones.

Pinterest: Ţine prea puţin de conţinut propriu; cu toate astea, ceea ce share-uiesti te reprezintă, chiar dacă imaginile sunt preluate de la alte persoane—deci ar fi de preferat să arăţi mai multe din interesele tale personale, să nu te limitezi doar la modă, bijuterii şi unghii. Aici nici măcar nu trebuie să te încurajez eu ca profilul să îţi reflecte propria personalitate, pentru că Pinterest are câte ceva pentru gusturile fiecăruia, dar nu te limita doar la chestii trendy.

Twitter: Deşi la noi nu e nici pe departe o unealtă atât de populară ca în afara ţării, Twitter-ul e o platformă de micro-blogging care îţi permite să postezi updates în maxim 140 de caractere. Twitter-ul, la fel ca şi Pinterest, reflectă interesele tale şi îţi dă ocazia să te conectezi cu alte persoane cu interese similare; deci aici se potriveşte de minune vorba “spune-mi cu cine umbli, ca să îţi spun cine eşti”, pentru că aşa te vor percepe cei care dau peste profilul tău.

Google+: Ei bine, aici e un pic mai tricky; deşi lumea a catalogat aproape de la bun început G+ ca un mare eşec, platforma a reuşit să adune până acum mai mult de 100 de milioane de utilizatori. Dar nu asta ne interesează pe noi—partea mai importantă e că acesta ţine de Google! Deci contul tău de G+ apare un-doi la căutare odată cu toate informaţiile postate de tine; aşa că te-aş sfătui să aplici aceleaşi reguli ca la Facebook pentru poza de profil şi să fii foarte atentă ce share-uieşti aici: totul e mult mai accesibil pe G+.

Brand Yourself: Contul pe Brand Yourself ţi-l faci când chiar vrei să fii găsită. Mai mult chiar, Brand Yourself te ajută să uşurezi munca celor care te caută. De ce ai vrea să faci asta? Ei bine, să zicem că un om de HR nu se poate hotărî dacă să te cheme la interviu sau nu, so he googles you; şansele sunt mari (mai ales dacă ai un nume destul de comun, gen Alexandra Popa) să mai apară încă 10 persoane la căutare cu acelaşi nume—un cont de Brand Yourself îţi permite să pui toate informaţiile tale relevante şi să legi şi conturile de Facebook, Twitter şi mai ales, LinkedIn, ca să-şi dea omul acela de la HR seama exact unde te găseşte (şi să controlezi şi tu puţin ce anume găseşte). Plus că Brand Yourself îţi trimite mail de fiecare dată când cineva te-a căutat şi ţi-a accesat profilul, ba chiar localizează geografic persoana respectivă.

WordPress: Da, blogurile rămân cea mai bună modalitate de a-ţi crea o imagine, o imagine chiar destul de completă care îţi reflectă gândurile, interesele şi chiar trăirile. Pe partea asta, WordPress face legea; deşi la început primise o reputaţie uşor proastă şi mulţi nu credeau că va ajunge la nivelul competitorului Blogger, WordPress are nişte atuuri care îl pun în fruntea listei: este mult mai bine clasat în ranking-ul Google (apare mai repede la căutări), roboţeii de la Google descifrează mult mai uşor content-ul pentru că nu are coduri HTML greoaie şi e mult mai prietenos cu toate platformele de social media. Deci, când vine vorba de blogging, sfatul meu e să generezi conţinut unic (iar dacă e preluat să specifici mereu sursa) şi… să foloseşti WordPress!

 

Cum deja m-am lungit cam mult, celelalte platforme de social media rămân pe data viitoare. Chiar, pe ce alte site-uri asemănătoare v-aş mai putea găsi?

 

POST REPLY